Sitat


"I don't want to be a product of my environment... I want my environment to be a product of me..."



onsdag 8. juni 2011

Verdens enkleste brødoppskrift

Lyst på en utrolig lettvint brødoppskrift?
Man trenger ikke tenke på hverken knaing, heving eller skrubbing av benk. Bare rør sammen og hell i former. Enklere blir det ikke, og i tillegg smaker brødene kjempegodt, og holder seg gode og saftig lenge..
Oppskrift:
1 kg grov melblanding, eller sammalt hvete grov
1 pk tørrgjær
litt salt
9 dl lunkent vann
4 ss olje

 Bland alt det tørre, rør inn vann og olje, og fordel den løse deigen i to godt smurte former.
Sett brødene rett inn i kald ovn på nederste rille, sett ovnen på 100 grader og timeren (eller alarmen på mobilen) på 35 minutter.
Når denne piper øker du til 225 grader og lar dem stå i 40 minutter til.
Pling! og voilà! Ferdig
La dem gjerne hvile i formen en liten stund..

 Laget dem i går kveld og serverte dem på terassen med nyrørte jordbær.
Nam,nam..

12 kommentarer:

Supersnuppa sa...

Nam nam, så deilig!
Hjemmebakt brød er det beste!
Spesielt med nyrørt jordbærsyltetøy.

Ha en fortsatt fin dag
klem

Kikkis planet sa...

Åå så deilig og fristende det så ut!
Og jeg er STOR fan av det enkle når det kommer til matlaging. Lurer på om det fungerer like godt med glutenfritt mel? Kanskje jeg må prøve en dag.. Takk for tips!

hege sa...

Musikk i mine ører!! Dette må testes ut!

Ha en deilig dag;-))

♥ Stines hverdag sa...

Mmm... dette så godt ut! Og så greit når det er enkelt :)

Takk for oppskrift!

tonje boganes sa...

Takk for tipset! Det må jeg prøve ut.
Gleder meg til å treffe deg og de andre i kveld
Klem Tonje

Unknown sa...

nammmmmm!!!!

Pink lady sa...

Takk for at du deler, må testes ut;)

Anette Willemine sa...

Nam, det så deilig ut! Takk for at du deler oppskriften!

Ha en fin dag!

Klem,
AW

Signe sa...

Jeg laget hjemmelagede brød for første gang for noen dager siden og gjett om jeg var stolt da de ble gode :)
Disse ser også helt supre ut, og ikke minst med nyrørt jordbærsyltetøy!

Martha sa...

Kjekt å treffe deg og de andre på torsdag:)
Og gleder meg til neste gang..da kan det se ut som May Helen tar neste og jeg en gang mot jul...det er jo en grei plan:)
Ha en fin helg:)

Anonym sa...

Nammis, med nybakt brød.. Så flink du er! :)
Er alltid godt med hjemmebakst.. Men, kunne ønske jeg var flink å gjøre det hver uke.. Men, føler ikke kreftene strekker til... Rart det der.. :)

Koselig med kommentar inne hos meg... Ja, mannen i huset er flink... :)

Klem

Harald M.B sa...

Hei alle dere som lager hjembakt brød sjøl:

Denne oppskrift var veldig enkel så den må selvfølgelig prøves.

jeg gleder meg til resultatat.

mvh. HMB