Sitat


"I don't want to be a product of my environment... I want my environment to be a product of me..."



fredag 12. august 2011

Enkelt hjemmelaget godteri til helgen?

Liker du Bounty? Det gjør jeg :-)
Har hørt før at det er enkelt å lage, så jeg og Mira tenkte vi skulle prøve selv.
Det angrer vi ikke på , de ble kjempegode! Akkurat som Bounty sjokolade skal være :-)



Mira hjalp til :-)

Og jada... Vi er ikke utlærte konditorer ennå, og vi ser også at sjokoladene våre ser litt ut som hundebæsj...
Men de smaker kjempegodt likevel :-)


Her er oppskriften om det er flere som har lyst å prøve:

Hjemmelaga Bounty Sjokolade

90 g smør
 6 ss fløte
 2 eggehviter
 375 g melis
300 g kokos
200 g sjokolade

Smelt smør og bland sammen med fløte og eggehvite.
Bland inn melis og pisk forsiktig sammen.
Rør inn kokosen. Kna det hele sammen og sett det kjølig i ca. ½ time.
Form til små brød og overtrekk dem med smeltet sjokolade.
Sett dem kaldt til servering

Heller lyst å prøve å lage lavkarbo versjonen ?
Her finner du oppskrift på lavkarbo bounty sjokolade.


Nå har i alle fall vi godteri til helgen.
Ekstra godt med snop vi har laget selv ;-)
Prøv du også da...

 

8 kommentarer:

micano sa...

Nam det så godt ut!! :)
Jeg er ikke i Sandnes før mandag. Men er gjerne med på en Stavangertur etter det. :)

Mine diller♥ sa...

..sukk, sjokolade er ALLTID godt :)
Ser at du forsatt ikkje har klart å legge deg til som følger. Et lite tips dersom du har problem med å kommentere og legge deg til som følger; logg ut av googlekontoen din og logg inn på nytt og fjern krysset for å forbli pålogget. Lykke til.

Ønsker deg en flott helg, klem :)

Unknown sa...

Du er så kul!
Kom bort en tur?
Jeg er ikke så glad i Bounty, men mya annet :)
Ikke kokos, bare til pynt ;)

Kristin Kreativius sa...

Se på de lekkerbiskene da! Deilig snaks til helgen ja:D Ser ut som det er noen som koser seg:) God helg!

Myke minutter sa...

Jeg elsker kokos og Bounty, helst den med mørk sjokolade :) Så takk for oppskrifttips, det kan sikkert brukes i kake også vil jeg tro. Nydelig datter du har, minner meg mye om vår på de bildene :) Ellers kjekt at du ville være med på min Give Away! Ønsker deg en glitrende helg :)

Hasigamas mamma sa...

Nam, nam, kjenner at jeg er i godtehjørnet i dag....
Jeg har kjøpt voksduken på Maxbo Stormarked Alna i Oslo, tror det er Södahl som er leverandør.
Ha en fin søndag!
Klem
Lise

HusmorDronninga sa...

Mmmm... Disse så jammen meg gode ut!
Jammen meg ein ultra fin blogg du har òg :)

Tankenesmor. sa...

Nam!!