Sitat


"I don't want to be a product of my environment... I want my environment to be a product of me..."



fredag 26. august 2011

Mye kløe.. og litt trøstespising...


Her i huset har vi hatt en uke med lite søvn, mye gråting og sutring..
Og litt kjedsomhet..
Alt på grunn av disse røde prikkene..


Jada, lillejenta har fått vannkopper..
Kløinga begynner å gi seg nå, og jeg er veeeldig glad for at det ikke er noe som kommer mange ganger.
Er så fælt når barnet ditt gråter i halvsøvne og du ikke klarer å lindre plagene hennes godt nok.. 
Hun har selvfølgelig ikke kunne gått i barnehagen denne uken, og da må vi jo prøve å finne på noe å gjøre hjemme.
I dag bestemte vi oss for å overaske pappa med blåbær muffins..
Både mamma og svigermor overøser oss med deilige bær :-)


Syns egentlig de er mye finere før man steker dem...




Mira valgte ut muffinsformene.. Hun mente pappa ville like sjørøverformene kjempegodt.
Det hadde hun helt rett i, han syns de var kule ;-)

Noen plaine..
og noen med frosting..

 

Oppskriften kommer her;

Blåbær muffins:
  • 2 stk egg
  • 1 ½ dl sukker
  • 75 g smeltet smør
  • 3 store spiseskjeer yoghurt naturell
  • 3 dl hvetemel
  • 1 ts bakepulver
  • 2 dl blåbær
  • 5-6 dråper mandel essens
  •  
Frostingen er laget av lik mengde smør og melis..



Fremgangsmåte

Visp egg og sukker til eggedosis.
Tilsett smeltet smør, mel, bakepulver og yoghurt. Ha i blåbærene.
 
Ha røren i muffinsformer og stek midt i ovnen.
225 grader i  12-15 minutter.
 
Blir 12 store av denne oppskriften..


God helg :-)


7 kommentarer:

Unknown sa...

Namnam!
Hun er så søt som tenker på hva pappa ville ha :P
God bedrings

cathrine - trettien [31] sa...

Det så knallgode ut! Sjørøverformene hadde vært en sikker vinner her i huset og! Kan jeg spørre hvor du har kjøpt de? Trenger noen te bursdagsfeiring i september :) god bedring til Mira! Ha en fin kveld.

tonje boganes sa...

Stakker liten. Ikke godt med de vannkoppene altså. Så glad vi er ferdig med dem. God bedring til henne.
De muffinsene så knallgode ut! Kanskje jeg må prøve meg på dem når jeg kommer hjem :)

Ønsker deg ei god helg
Klem Tonje

Eldrid sa...

mmm så godt dette såg ut! Søt ho er!
Håper dere blir friske der hjemme..røde prikker er ingen hitt!!
God bedring i hjemmet
og fortsatt fin lørdag
klemmer:)

Anonym sa...

Huff..vannkopper er ikke noe særlig! Jeg husker enda når jeg hadde det, selv om det er mange år siden nå.

Muffinsene så kjempegode ut!

God bedring til den syke.

herlig blanding sa...

Blåbærmuffins er bra, kanskje vi må lage noen i dag også... :-) Håper jenta di blir fort frisk! Fortsatt god helg til dere...

RoseSommer sa...

Å, jeg husker hvor fælt det klødde da jeg hadde vannkopper. Og det er minst 40 år siden!
å koselig at du ville være med på giveawayen min. Koselig at du kom innom. Håper du gjør det igjen, men lurer på om du har glemt å legge meg til blant bloggene du vil følge? (For du vil vel følge meg, håper jeg...)
Sees!