Sitat


"I don't want to be a product of my environment... I want my environment to be a product of me..."



tirsdag 9. august 2011

Rask kremet ertesuppe med deilige ostemuffins


Tips til en rask og enkel hverdagsmiddag,
eller kanskje litt kveldskos..?

 

Denne ertesuppen er kjempeenkel og veldig god, og ostemuffinsene... NAM

Rask ertesuppe:

500 gr frosne erter
1 løk
7 dl vann
2 grønnsaksbuljong terninger
1 ts timian
3 dl matfløte

Hakk løk, kok opp vann og buljong, legg i frosne erter, løk og timian.
La koke et par min. Mos alt med stavmixer, tilsett fløte og kok opp.


 

Ostemuffins:

(Nok til 12 store eller 20 små)

250 gr hvetemel
3ts bakepulver
200gr revet ost
4 egg
1 beger kesam
1/4 ts salt

Bland alt. Fordel i former ca 3/4 fulle. Stek i nedre del av ovnen.
Spis lune

160grader C i ca 25 min
Enjoy






5 kommentarer:

Signe sa...

Oi, dette ser GODT ut! Jeg digger ertesuppe og jeg er sikker på at ostemuffins også er supergodt, det høres i alle fall sånn ut :)

Klem,
Signe

Monica sa...

Nam! Hørtes veldig godt ut. Må testes ut en dag :)

Unknown sa...

å nå ble jeg sulten!
de muffinsa frista spesiellt ettersom erter har en merkelig effekt på maven min... ;)

micano sa...

mmm det så godt ut!! :)

Monica sa...

Testet det ut i går. Og det var like godt som det ser ut! Jeg har laget ett innlegg, og linket til siden din :)